www.pomorskie-zabytki.pl

Etap przedszkolny to również, kolejny krok zasadniczych zmian w żywieniu dziecka. Do tej pory dziecko zjadało posiłki pod czujnym okiem mamy, teraz przyszedł moment na samodzielność i radzenie sobie z obiadem bez jej pomocy.

Nie ma czasu na grymaszenie, wymyślanie, że coś nie smakuje. Dziecko musi nauczyć się, że jemy to, co jest podane i że teraz jest pora posiłku, a jak nie zje to potem będzie głodne.

Dlatego tak ważne jest wprowadzanie po pierwszym roku życia regularnych posiłków oraz nauka jedzenia, aby w przedszkolu było to już naturalnym odruchem. Generalnie większość dzieci prawidłowo odżywianych w domu nie ma problemu w przedszkolu.

Okres od trzech do pięciu lat zmienia ilości posiłków w ciągu dnia z sześciu na trzy obfite i dwa lekkie. Powinny one być regularne, codziennie o tej samej porze.

W przedszkolu zjadamy śniadanko, obiad już z dwóch dań oraz podwieczorek, natomiast w domu podajemy dziecku kolację przed snem. Bardzo często dochodzi do sytuacji, że dopiero na tym etapie dzieci odkrywają smaki, których wcześniej nie chciały w ogóle próbować lub też rodzice nie podawali w obawie o alergie, czy inne czynniki.

Posiłki w dużej grupie również mają ogromny wpływ, potrafią wzbudzić w niejadkach chęć do jedzenia, bo przecież skoro inny jedzą to ja też. Dlaczego Franek ma być silniejszy i zdrowszy od mnie, od dzisiaj będę jadł marchewkę.

To przykład z życia wzięty, przedszkole chatka kubusia puchatka może czynić cuda. Choć oczywiście nie zawsze się tak dzieje i może być odwrotnie.